{"id":6441,"date":"2017-05-09T17:42:07","date_gmt":"2017-05-09T15:42:07","guid":{"rendered":"http:\/\/www.norsksykling.no\/?p=6441"},"modified":"2022-12-02T16:09:55","modified_gmt":"2022-12-02T15:09:55","slug":"trial-gar-ut-pa-a-jobbe-mot-tyngdekraften","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.norsksykling.no\/blog\/trial-gar-ut-pa-a-jobbe-mot-tyngdekraften\/","title":{"rendered":"«Trial g\u00e5r ut p\u00e5 \u00e5 jobbe mot tyngdekraften»"},"content":{"rendered":"\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t
\n\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t


<\/p>\n

10-delt – med Eirik Ulltang<\/mark><\/p>\n


<\/p>\n

Eirik er b\u00e5de profesjonell idrettsut\u00f8ver og showmann. Vinterstid mest idrettsut\u00f8ver, sommerstid fullt opptatt med sykkelshow ved siden av mange ritt i Norge og nedover Europa.\n<\/p>\n


\n
<\/p>\n
10-delt<\/h5>\n

Norsk Sykling har er god del f\u00f8lgere i sosiale medier. F\u00f8rst og fremst p\u00e5 instagram, men ogs\u00e5 facebook ligger fint p\u00e5 hjul. Flere er ogs\u00e5 innom nettsiden jevnlig. Men hvem er alle sammen? «10-delt» er navnet p\u00e5 en spalte der vi fors\u00f8ker \u00e5 bli litt bedre kjent med mange av dere. Konseptet er enkelt og greit; vi har ti faste sp\u00f8rsm\u00e5l og sender en og en av dere ut i bruddfors\u00f8k…<\/p>\n

<\/i>Oversikt alle 10-delt \u2192<\/a>\n<\/p>\n

<\/div><\/div><\/p>\n

Navn, alder, bosted og yrke?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

Eirik Ulltang. 27 \u00e5r gammel. Bor i Oslo. Mitt yrke er sykling, b\u00e5de som profesjonell idrettsut\u00f8ver og showmann. Vinterstid mest idrettsut\u00f8ver, sommerstid fullt opptatt med sykkelshow ved siden av mange ritt i Norge og nedover Europa.<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Foto er hentet fra instagramprofilen til Eirik (@eiriktrials\u2192<\/a>)<\/em><\/p>\n

Husker du hva som fikk deg til \u00e5 begynne \u00e5 sykle?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

Jeg fikk min f\u00f8rste sykkel i 1995, og har aldri slutta eller begynt etter det. Det var bare sykling som var min greie. I starten syklet jeg alt p\u00e5 samme sykkel, f\u00f8rst i skogen, s\u00e5 i byen, s\u00e5 p\u00e5 landeveien. Etterhvert ble syklingen min mer og mer teknisk, og det g\u00f8yeste var \u00e5 hoppe opp og ned fra kanter og hinder. F\u00f8r jeg visste det selv, drev jeg med trialsykling. Dette var en sykkelgren som knapt noen i landet drev med p\u00e5 denne tiden. Vi fikk en leieboer i kjelleren hjemme rundt 2000, som tilfeldigvis drev med trial, og jeg og han s\u00e5g timesvis p\u00e5 gamle VHS-filmer med Hans Rey. Da fant jeg ut at trial var det rette! Hans er fortsatt helten!<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Foto er hentet fra instagramprofilen til Eirik (@eiriktrials\u2192<\/a>)<\/em><\/p>\n

Ditt beste minne\/opplevelse p\u00e5 sykkelen? Og det verste?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

Hukommelsen min er kanskje ikke den beste, muligens fordi jeg har landet hardt p\u00e5 hode en gang for mye. Det m\u00e5 v\u00e6re en av de verste opplevelsene. Viss du kan kalle det en opplevelse, for det er minst to dager som er helt borte. Skal jeg huske tilbake til min beste opplevelse, m\u00e5 det nok v\u00e6re mitt f\u00f8rste NM-gull i 2014. Vi arrangerte det hjemme i \u00d8ystese i Hardanger, og omtrent hele bygden var tilstede som tilskuere. Det var s\u00e5 mye folk at man knapt kom frem til seksjonene, og jeg kunne f\u00f8le st\u00f8tten fra alle!<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Foto er hentet fra instagramprofilen til Eirik (@eiriktrials\u2192<\/a>)<\/em><\/p>\n

Lycra eller baggy stishorts? Og hvorfor?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

Lycra er noe som kun h\u00f8rer hjemme i disipliner hvor luftmotstand er et tema. Det har ingenting \u00e5 gj\u00f8re i trialsykling, og er noe av det styggeste jeg ser. Likevel har jeg selv v\u00e6rt der, og var en periode ivrig tilhenger av kompresjonsbekledning f\u00f8r det gikk opp for meg at alt bare var en scam!<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Foto er hentet fra instagramprofilen til Eirik (@eiriktrials\u2192<\/a>)<\/em><\/p>\n

Hvor finner du din favorittrunde eller ditt beste Strava-segment?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

Trial er jo litt spesielt n\u00e5r det gjelder dette. Vi har ingen standardiserte ruter eller liknende. Men, min favorittspot er definitivt en steinr\u00f8yrs ved Skullerudstua i Oslo. Der har jeg timesvis med utfordringer, med b\u00e5de teknisk og stor sykling.<\/p>\n

Skal jeg nevne en slags favorittrunde, s\u00e5 har vi noen \u00abrunder\u00bb i Oslo sentrum, hvor vi starter f.eks. ved Uranienborg Skole, beveger oss ned til Hydroparken ved Solli Plass, og ender opp p\u00e5 R\u00e5dhusplassen. Da har det g\u00e5tt noen timer, og det er helt utrolig mange kule kanter p\u00e5 den runda. Suksess blir m\u00e5lt i hvor lang tid vi har brukt p\u00e5 \u00e5 komme oss til R\u00e5dhusplassen. Jo lengre tid, jo bedre \u00f8kt!<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Foto er hentet fra instagramprofilen til Eirik (@eiriktrials\u2192<\/a>)<\/em><\/p>\n

Hva gj\u00f8r du helst n\u00e5r du skal slappe av?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

Det er jeg veldig usikker p\u00e5, tror jeg aldri har bevisst slappet av. Vil tro jeg sover n\u00e5r jeg skal slappe av, ellers m\u00e5 jeg gj\u00f8re p\u00e5 noe hele tiden.<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Foto er hentet fra instagramprofilen til Eirik (@eiriktrials\u2192<\/a>)<\/em><\/p>\n

Ute er det kaldt, det bl\u00e5ser og det regner lett? Regnt\u00f8y og sykkel, rulle eller alternativt?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

Vi har en veldig fin innehall hos Sagtun i \u00d8stfold, noe folka hos Askim Mek. Verksted har ordna til oss. Derfor pr\u00f8ver jeg alltid \u00e5 stikke der om det regner her i Oslo. Trialsykling i regn og vind er ikke g\u00f8y fordi idretten er s\u00e5 intervallbasert. Du hopper, tar pause, hopper p\u00e5 nytt, osv. Er det kaldt og v\u00e5tt ute, sliter du med \u00e5 holde deg varm og klar gjennom \u00f8kta.<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Foto er hentet fra instagramprofilen til Eirik (@eiriktrials\u2192<\/a>)<\/em><\/p>\n

Hvilken\/hvilke sykler har du i dag?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

I dag sykler jeg p\u00e5 en Echo Mark 5, snart Mark 6. Sykkelen er satt sammen av mye originaldeler, i tillegg til noen personlige favoritter. Jeg bruker Vee dekk, de har en egen serie spesielt for trialsykling, med riktig tykkelse p\u00e5 sideveggene og gummi med supergrep.<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Foto er hentet fra instagramprofilen til Eirik (@eiriktrials\u2192<\/a>)<\/em><\/p>\n

Motbakker eller nedoverbakker?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

Jeg pleier \u00e5 si at trial g\u00e5r ut p\u00e5 \u00e5 jobbe mot tyngdekraften. Ikke akkurat motbakkesykling, men vi hopper ifallfall veldig mye. S\u00e5 m\u00e5 svare motbakker der.<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Foto er hentet fra instagramprofilen til Eirik (@eiriktrials\u2192<\/a>)<\/em><\/p>\n

Hva er m\u00e5let ditt for denne sesongen?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

M\u00e5lene mine er hele tiden \u00e5 gj\u00f8re det bedre. Jeg h\u00e5per \u00e5 klatre noen skritt til p\u00e5 verdensrankingen, i fjor var jeg bare \u00e9n plass fra \u00e5 v\u00e6re topp 10 i verden. Ellers vil jeg pr\u00f8ve \u00e5 vinne alle nasjonale ritt og ta min fjerde strake NM-tittel. Akkurat n\u00e5 er det likevel sykkelshowet jeg ofrer mest oppmerksomhet, og innboksen fylles opp av foresp\u00f8rsler. M\u00e5let med sykkelshowet er \u00e5 gj\u00f8re det s\u00e5 bra som overhodet mulig, helt ned til de minste detaljer. F\u00f8r denne sesongen var m\u00e5let \u00e5 effektivisere riggetiden, samt gj\u00f8re alt mer estetisk, og begge disse m\u00e5lene er oppn\u00e5dd allerede!<\/p>\n


\n
<\/p>\n
<\/i> Eirik Ulltang<\/h5>\n

Eirik kaller seg «eiriktrials» p\u00e5 instagram og facebook. Profiler du b\u00f8r sjekke ut med en gang! F\u00f8lg gjerne knappene under.<\/p>\n

<\/i>@eiriktrials \u2192<\/a><\/p>\n


<\/p>\n

<\/i>@eiriktrials \u2192<\/a><\/p>\n


<\/p>\n

<\/i>sykkelshow.no \u2192<\/a>\n<\/p>\n

<\/div><\/div><\/p>\n

Del dette innlegget:<\/p>

<\/i><\/a><\/i><\/a><\/i><\/span><\/a><\/div><\/div><\/p>\n
Flere fra «10-delt»:<\/h6>\n

<\/div>

«Trial g\u00e5r ut p\u00e5 \u00e5 jobbe mot tyngdekraften»<\/h3>9. mai 2017<\/span><\/div><\/div><\/article><\/a>
<\/div>

«Mer opptatt av \u00e5 ha det g\u00f8y enn \u00e5 sykle langt og fort»<\/h3>5. mai 2017<\/span><\/div><\/div><\/article><\/a>
<\/div>

«Det mest motiverende er veien mot m\u00e5let»<\/h3>4. mai 2017<\/span><\/div><\/div><\/article><\/a><\/div><\/p>\n

Alle 10-delt \u2192<\/a><\/p>\n


<\/p>\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Eirik er b\u00e5de profesjonell idrettsut\u00f8ver og showmann. Vinterstid mest idrettsut\u00f8ver, sommerstid fullt opptatt med sykkelshow ved siden av mange ritt i Norge og nedover Europa…<\/p>\n Les mer<\/a>","protected":false},"author":1,"featured_media":6465,"comment_status":"closed","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[523],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6441"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6441"}],"version-history":[{"count":16,"href":"https:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6441\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6700,"href":"https:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6441\/revisions\/6700"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/media\/6465"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6441"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6441"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6441"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}