{"id":6384,"date":"2017-05-04T07:45:21","date_gmt":"2017-05-04T05:45:21","guid":{"rendered":"http:\/\/www.norsksykling.no\/?p=6384"},"modified":"2022-12-02T16:18:36","modified_gmt":"2022-12-02T15:18:36","slug":"det-mest-motiverende-er-veien-mot-malet","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/www.norsksykling.no\/blog\/det-mest-motiverende-er-veien-mot-malet\/","title":{"rendered":"«Det mest motiverende er veien mot m\u00e5let»"},"content":{"rendered":"
\n10-delt – med Lars Petter Stormo<\/mark>\n
\n

Lars Petter digger idrett, trening og \u00e5 konkurrere! «Idretten gir meg masse opplevelser og det beste av alt er at jeg kan dele alle disse opplevelsene sammen med kona mi! Det mest motiverende er veien mot m\u00e5let: \u00e5 jobbe langsiktig mot et h\u00e5rete m\u00e5l som utfordrer meg.»<\/em><\/p>\n


\n
<\/p>\n
10-delt<\/h5>\n

Norsk Sykling har er god del f\u00f8lgere i sosiale medier. F\u00f8rst og fremst p\u00e5 instagram, men ogs\u00e5 facebook ligger fint p\u00e5 hjul. Flere er ogs\u00e5 innom nettsiden jevnlig. Men hvem er alle sammen? «10-delt» er navnet p\u00e5 en spalte der vi fors\u00f8ker \u00e5 bli litt bedre kjent med mange av dere. Konseptet er enkelt og greit; vi har ti faste sp\u00f8rsm\u00e5l og sender en og en av dere ut i bruddfors\u00f8k…<\/p>\n

Bildet i toppen:<\/strong> Ironman Hawaii 2016.<\/em><\/p>\n

<\/div><\/div>\n

Navn, alder, bosted og yrke?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

Lars Petter Stormo. 37 \u00e5r. Solbergelva i Nedre Eiker. Sivilingeni\u00f8r bygg og konstruksjoner ved Sweco Norge. Sykler for Team Oslo Sportslager.<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Foto er hentet fra instagramprofilen til Lars Petter (@lpstormo\u2192<\/a>)<\/em><\/p>\n

Husker du hva som fikk deg til \u00e5 begynne \u00e5 sykle?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

N\u00e5r jeg var 13 \u00e5r (1993) begynte storebroren min, Fredrik, med terrengsykling i Drammen CK. Jeg og en kompis slang oss ganske raskt med og ble bitt av basillen med en gang og jeg syklet mine f\u00f8rste terrengsykkelritt allerede den f\u00f8rste sommeren (med joggesko, t\u00e5hetter og en stiv aluminiumsykkel). Etter dette ble jeg bare mer og mer hektet, og fra 1997 til 2002 var jeg p\u00e5 landslaget i terrengsykling og oppn\u00e5dde gode resultater og fikk reist mye p\u00e5 store konkurranser i utlandet.<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Foto er hentet fra instagramprofilen til Lars Petter (@lpstormo\u2192<\/a>)<\/em><\/p>\n

Ditt beste minne\/opplevelse p\u00e5 sykkelen? Og det verste?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

Idrett og sykling har gitt meg ekstremt mange fine opplevelser og minner s\u00e5 det er vanskelig \u00e5 trekke frem et h\u00f8ydepunkt. Av resultater vil jeg si at 6. plassen i EM U-23 i terrengsykkel rundbane i Portugal i 1999 og seieren i Norseman Xtreme Triathlon i 2016 er h\u00f8ydepunktene (tett fulgt av veldig mange andre gode opplevelser fra sykkelritt og triathlon). Men jeg vil ogs\u00e5 si de utallige langturene p\u00e5 sykkelen med kona mi Trude, b\u00e5de i Drammensmarka med piggdekk p\u00e5 vinteren og i varmere str\u00f8k (Nord-Italia, Mallorca og Hawaii) er de opplevelsene jeg setter st\u00f8rst pris p\u00e5.<\/p>\n

Verste minne m\u00e5 v\u00e6re fra VM i terrengsykkel rundbane i Vail i 2001. Jeg var i god form og stilte godt forberedt til start etter dr\u00f8ye to ukers forberedelse i h\u00f8yden i Boulder. Jeg var ogs\u00e5 godt seedet og stod p\u00e5 en av de f\u00f8rste linjene i startfeltet. I det startskuddet g\u00e5r ryker kjedet mitt og jeg blir st\u00e5ende igjen p\u00e5 startstreken i st\u00f8vskyene mens hele feltet raser forbi. Da raknet det litt og jeg br\u00f8t der og da uten \u00e5 en gang ha krysset startstreken.<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Foto er hentet fra instagramprofilen til Lars Petter (@lpstormo\u2192<\/a>)<\/em><\/p>\n

Lycra eller baggy stishorts? Og hvorfor?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

Lycra. Har vokst opp med terrengsykling p\u00e5 90-tallet og da var det lycra som var tingen \ud83d\ude42 Men p\u00e5 h\u00f8st\/vinter bruker jeg baggy stishorts p\u00e5 stiturer i marka.<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Foto er hentet fra instagramprofilen til Lars Petter (@lpstormo\u2192<\/a>)<\/em><\/p>\n

Hvor finner du din favorittrunde eller ditt beste Strava-segment?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

Favorittrunden min er langtur i fjellene p\u00e5 Mallorca med en til to kaffestopp i koselige landsbyer underveis (gjerne en i solveggen p\u00e5 Cappuccion Grand Cafe i Valldemossa).<\/p>\n

Favoritt Strava-segment varierer hele tiden ut i fra \u00e5rstid og aktivitet (racer\/temposykkel\/terrengsykkel\/l\u00f8p\/langrenn).<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Foto er hentet fra instagramprofilen til Lars Petter (@lpstormo\u2192<\/a>)<\/em><\/p>\n

Hva gj\u00f8r du helst n\u00e5r du skal slappe av?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

For f\u00f8rst \u00e5 kunne slappe skikkelig av m\u00e5 jeg ha trent godt f\u00f8rst, men da kan jeg koble helt av enten med en bok eller ved bare \u00e5 sitte p\u00e5 en cafe med en god kopp kaffe og se p\u00e5 folk \ud83d\ude42<\/p>\n

Ute er det kaldt, det bl\u00e5ser og det regner lett? Regnt\u00f8y og sykkel, rulle eller alternativt?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

Jeg er ikke veldig glad i \u00e5 sykle i d\u00e5rlig v\u00e6r eller \u00e5 sykle p\u00e5 rulle, s\u00e5 en av de store fordelene ved at jeg n\u00e5 driver med triathlon er at det hele tiden er en aktivitet som passer til v\u00e6ret. (l\u00f8ping eller sv\u00f8mming er moro uansett v\u00e6r).<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Foto er hentet fra instagramprofilen til Lars Petter (@lpstormo\u2192<\/a>)<\/em><\/p>\n

Hvilken\/hvilke sykler har du i dag?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

– Everest 8848 Racelite 29″ terrengsykkel.
\n– Everest Stelvio SRAM Red disc racersykkel.
\n– Trek Speed Concept triathlonsykkel.<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Foto er hentet fra instagramprofilen til Lars Petter (@lpstormo\u2192<\/a>)<\/em><\/p>\n

Motbakker eller nedoverbakker?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

Ja takk, begge deler. Jeg digger begge deler b\u00e5de p\u00e5 veien og i terrenget.<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Foto er hentet fra instagramprofilen til Lars Petter (@lpstormo\u2192<\/a>)<\/em><\/p>\n

Hva er m\u00e5let ditt for denne sesongen?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

Ironman S\u00f8r-Afrika:<\/strong> vinne klassen og kvalifisere til VM i Ironman p\u00e5 Hawaii. Resultat: 2. plass i klassen og kvalifisert til VM.
\n– Ironman 70.3 Mallorca:<\/strong> vinne klassen og bli beste ikke-profesjonelle ut\u00f8ver.
\n– Ironman \u00d8sterrike:<\/strong> vinne klassen, bli beste ikke-profesjonelle og sette en god tid (sub 8:30).
\n– Norseman Xtreme Triathlon:<\/strong> forsvare seieren fra 2016.
\n– Ironman VM p\u00e5 Kona Hawaii:<\/strong> vinne klassen og sette ny norsk rekord p\u00e5 Hawaii (sub 9:12:18).<\/p>\n


\n
<\/p>\n
<\/i> Lars Petter Stormo p\u00e5 instagram<\/h5>\n

Lars Petter kaller seg «lpstormo» p\u00e5 instagram. Og er det \u00e9n ting du b\u00f8r gj\u00f8re i dag s\u00e5 er et \u00e5 sjekke ut profilen hans der. F\u00f8lg gjerne knappen under.<\/p>\n

<\/i>@lpstormo \u2192<\/a><\/p>\n

<\/div><\/div>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Foto er hentet fra instagramprofilen til Lars Petter (@lpstormo\u2192<\/a>)<\/em><\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Foto er hentet fra instagramprofilen til Lars Petter (@lpstormo\u2192<\/a>)<\/em><\/p>\n

Del dette innlegget:<\/p>

<\/i><\/a><\/i><\/a><\/i><\/span><\/a><\/div><\/div>\n
Flere fra «10-delt»:<\/h6>\n
<\/div>

«Trial g\u00e5r ut p\u00e5 \u00e5 jobbe mot tyngdekraften»<\/h3>9. mai 2017<\/span><\/div><\/div><\/article><\/a>
<\/div>

«Mer opptatt av \u00e5 ha det g\u00f8y enn \u00e5 sykle langt og fort»<\/h3>5. mai 2017<\/span><\/div><\/div><\/article><\/a>
<\/div>

«Det mest motiverende er veien mot m\u00e5let»<\/h3>4. mai 2017<\/span><\/div><\/div><\/article><\/a><\/div>\nArtikler & Innlegg \u2192<\/a>\n
\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Lars Petter digger idrett, trening og \u00e5 konkurrere! «Idretten gir meg masse opplevelser og det beste av alt er at jeg kan dele alle disse opplevelsene sammen med kona mi! Det mest motiverende er veien mot m\u00e5let: \u00e5 jobbe langsiktig mot et h\u00e5rete m\u00e5l som utfordrer meg»…<\/p>\n Les mer<\/a>","protected":false},"author":1,"featured_media":6385,"comment_status":"closed","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[523],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6384"}],"collection":[{"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6384"}],"version-history":[{"count":13,"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6384\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6704,"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6384\/revisions\/6704"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/media\/6385"}],"wp:attachment":[{"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6384"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6384"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6384"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}