{"id":6335,"date":"2017-04-28T09:12:19","date_gmt":"2017-04-28T07:12:19","guid":{"rendered":"http:\/\/www.norsksykling.no\/?p=6335"},"modified":"2022-12-02T16:27:36","modified_gmt":"2022-12-02T15:27:36","slug":"jo-fortere-jeg-kjorer-jo-storre-blir-smilet","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/www.norsksykling.no\/blog\/jo-fortere-jeg-kjorer-jo-storre-blir-smilet\/","title":{"rendered":"«Jo fortere jeg kj\u00f8rer jo st\u00f8rre blir smilet»"},"content":{"rendered":"
\n10-delt – med Thomas Ramstad<\/mark>\n
\n

I dagens 10-delt tar vi turen inn i de dype skoger p\u00e5 N\u00f8tter\u00f8y utenfor T\u00f8nsberg. Thomas Ramstad jobber som barberer p\u00e5 dagen. P\u00e5 fritiden har han stort sett to hjul mellom beina. «Jo fortere jeg kj\u00f8rer jo st\u00f8rre blir smilet». «Smiles pr hour vs miles pr hour g\u00e5r sammen som h\u00e5nd i hanske!»<\/p>\n


\n
<\/p>\n
10-delt<\/h5>\n

Norsk Sykling har er god del f\u00f8lgere i sosiale medier. F\u00f8rst og fremst p\u00e5 instagram, men ogs\u00e5 facebook ligger fint p\u00e5 hjul. Flere er ogs\u00e5 innom nettsiden jevnlig. Men hvem er alle sammen? «10-delt» er navnet p\u00e5 en spalte der vi fors\u00f8ker \u00e5 bli litt bedre kjent med mange av dere. Konseptet er enkelt og greit; vi har ti faste sp\u00f8rsm\u00e5l og sender en og en av dere ut i bruddfors\u00f8k…<\/p>\n

Bildet i toppen er knipset av Espen Kebely<\/strong><\/p>\n

<\/div><\/div>\n

Navn, alder, bosted og yrke?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

Thomas Ramstad er 41 \u00e5r, bor p\u00e5 N\u00f8tter\u00f8y, jobber som barberer p\u00e5 Staut Barberstue i T\u00f8nsberg og sykler for Flytsti.<\/p>\n

Husker du hva som fikk deg til \u00e5 begynne \u00e5 sykle?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

Jeg har alltid drevet med actionsport som snowboard og windsurfing. Fikk \u00f8ynene opp for sykling da en kompis fortalte om at han hadde meldt seg p\u00e5 Norseman (tri). Jeg fikk lyst til \u00e5 se hva kroppen min t\u00e5ler, og invisterte i en landevissykkel. Veien gikk videre til triatlon med m\u00e5l om Norseman og Ironman.<\/p>\n

I 2014 var jeg med p\u00e5 Ironman 70,3 i Italia, men kom aldri med i lotteriet til Norseman. I Februar i fjor fikk kompisen min Espen meg til \u00e5 g\u00e5 for en Enuro-sykkel. Jeg ble umiddelbart hekta! Endelig tilbake til acton sport r\u00f8ttene mine.<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Foto: Thomas Ramstad<\/em><\/p>\n

Ditt beste minne\/opplevelse p\u00e5 sykkelen? Og det verste?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

Verste minne fra sykkelsetet m\u00e5 v\u00e6re fra masseveltene p\u00e5 landeveissykkel i ritt og hissige bilister som har pr\u00f8vd \u00e5 kj\u00f8re meg av veien.<\/p>\n

De beste minnene m\u00e5 v\u00e6re 80\/20 Enduro serien i fjor og Madeira-turen i vinter med Espen og \u00d8yvind. 80\/20-serien og Enduro er en fantastisk konkurranseform. Blir kjent med nye mennesker p\u00e5 vei opp, og full action p\u00e5 vei ned. Madeira-turen v\u00e5r var en fantastisk opplevelse med bratte kjappe l\u00f8yper som inspirerer til hard kj\u00f8ring. Og uendelig moro!<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Foto: Sylvain Cavatz (Website: sylvaincavatz.com\u2192<\/a>)<\/em><\/p>\n

Lycra eller baggy stishorts? Og hvorfor?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

Baggy shorts er min greie. Du f\u00e5r plass til beskyttelse under og ser smooth ut. Derimot funker lycra fint p\u00e5 fest.<\/p>\n