{"id":5945,"date":"2017-03-31T07:48:57","date_gmt":"2017-03-31T05:48:57","guid":{"rendered":"http:\/\/www.norsksykling.no\/?p=5945"},"modified":"2017-03-31T12:38:41","modified_gmt":"2017-03-31T10:38:41","slug":"fremfor-alt-er-malet-a-ha-det-goy-pa-landeveien","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/www.norsksykling.no\/blog\/fremfor-alt-er-malet-a-ha-det-goy-pa-landeveien\/","title":{"rendered":"«Fremfor alt er m\u00e5let \u00e5 ha det g\u00f8y p\u00e5 landeveien»"},"content":{"rendered":"
\n10-delt – med Line Gulliksen<\/mark>\n
\n

Det hele startet med en utfordring om \u00e5 kj\u00f8re Lillehammer – Oslo, men etter 190km i str\u00e5lende sol og godt innenfor tidsm\u00e5let var Line bitt av basillen. 5 \u00e5r senere bruker hun n\u00e5 all sin fritid, og mer til, p\u00e5 \u00e5 trene p\u00e5 detaljene som skal gi henne den lille fordelen ovenfor motstanderne. Line forteller at det fortsatt sitter langt inne \u00e5 kalle seg en syklist, men med 800 treningstimer i \u00e5ret ved siden av master og jobb, s\u00e5 er det vel nettopp d\u00e9t vi velger \u00e5 kalle henne. Selv mener Line at sykling er en livsstil og at prioriteten er \u00e5 ha detg\u00f8y p\u00e5 sykkelsetet. Alt som f\u00f8lger med er en bonus.\n<\/p>\n


\n
<\/p>\n
10-delt<\/h5>\n

Det har etterhvert blitt en del f\u00f8lgere av NorskSykling i sosiale medier. F\u00f8rst og fremst p\u00e5 instagram, men ogs\u00e5 facebook henger seg godt p\u00e5 hjul. Mange er ogs\u00e5 innom nettsiden jevnlig. Men hvem er alle sammen? La oss bli litt bedre kjent! «10-delt» er navnet p\u00e5 en ny spalte der vi fremover vil fors\u00f8ke \u00e5 bli bedre kjent med flere av dere. Konseptet er enkelt og greit; vi har ti faste sp\u00f8rsm\u00e5l og sender en og en av dere ut i bruddfors\u00f8k…\n<\/p>\n

<\/div><\/div>\n

Navn, alder, bosted og yrke?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

Line Gulliksen, 26\u00e5r. Bor p\u00e5 Egeberg i Oslo. Student og Prosjektleder.<\/p>\n

Husker du hva som fikk deg til \u00e5 begynne \u00e5 sykle?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

F\u00f8rste gangen jeg pr\u00f8vde meg p\u00e5 landeveien var i forbindelse med at jeg ble utfordret til \u00e5 sykle Lillehammer-Oslo. Etter \u00e5 ha gjennomf\u00f8rt rittet falt jeg pladask for sykkel som sport og \u00f8nsket etterhvert \u00e5 teste grensene mine. Jeg savnet ogs\u00e5 \u00e5 konkurrere etter at jeg sluttet \u00e5 sv\u00f8mme noen \u00e5r tidligere s\u00e5 den kombinasjonen ble avgj\u00f8rende for at jeg valgte \u00e5 fortsette med sykling.<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

«The real deal!». Hentet fra Lines profil p\u00e5 instagram (@lyckelm→<\/a>).<\/em><\/p>\n

Ditt beste minne\/opplevelse p\u00e5 sykkelen? Og det verste?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

Det blir vanskelig \u00e5 velge en «beste opplevelse» p\u00e5 sykkelen, de kunne jeg snakket om i evigheten. F\u00f8lelsen av \u00e5 vinne er jo ganske episk da, s\u00e5 gaterittet i Trondheim i 2016 sk\u00e5rer ganske h\u00f8yt. I tillegg bringer sykkel med seg s\u00e5 mange utrolige reiser som jeg rangerer sv\u00e6rt h\u00f8yt, derav Hawaii, Italia, Mallorca, Benidorm, Romsdalen og Oslo-Norefjell-Hallingdal touren. Og ikke minst f\u00f8lelsen av \u00e5 ikle seg landslagsdrakten for f\u00f8rste gang under Ladies tour of Norway i fjor.<\/p>\n

Verste minne fra sykkelen tror jeg faktisk m\u00e5 v\u00e6re en nesten-p\u00e5kj\u00f8rsel i krysset etter nedoverbakken fra Lambertseter til Skullerud. Jeg kom i full fart nedover og s\u00e5 velger en stor svart SUV som skulle ut fra bensinstasjonen \u00e5 tr\u00e5 gassen i b\u00e5nn, siden alle de andre bilene i krysset stod stille. Jeg tror jeg var ca. 2cm fra \u00e5 bli truffet i siden og kjente lufttrykket mellom meg og bilen. Det kunne blitt stygt, men gikk heldigvis bra.<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

«I cannot believe this adventure is over already». Hentet fra Lines profil p\u00e5 instagram (@lyckelm→<\/a>). Foto: @arjanb→<\/a><\/em><\/p>\n

Lycra eller baggy stishorts? Og hvorfor?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

Lycra definitivt! Det er vel landeveissyklisten i meg som blir avgj\u00f8rende, men jeg trives ogs\u00e5 veldig godt i tettsittende bekledning ellers i hverdagen s\u00e5 det kan jo ogs\u00e5 ha en innvirkning. Dessuten – hvem vil vel ikke ha kvinner i lycra? \ud83d\ude09<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

«Work’s done, time to test the results of winter training in real life action». Hentet fra Lines profil p\u00e5 instagram (@lyckelm→<\/a>). Foto: @treningsnico→<\/a><\/em><\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

«Post intervall mood». Hentet fra Lines profil p\u00e5 instagram (@lyckelm→<\/a>).<\/em><\/p>\n

Hvor finner du din favorittrunde eller ditt beste Strava-segment?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

Favorittrunde og favoritt strava-segment har nok to ulike svar. Favoritt strava-segment tror jeg m\u00e5 v\u00e6re Tantalus, Hawaii. Favorittrunden i Norge m\u00e5 v\u00e6re noe slik som Oslo-Hverven-dr\u00f8bak-Son-H\u00f8len-\u00c5s-Ski-Oslo, ellers er Antraxt-runden p\u00e5 Mallorca en vinner.<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

«Team building\/bike fitting with the best in our region @pettergus→<\/a>«. Hentet fra Lines profil p\u00e5 instagram (@lyckelm→<\/a>).<\/em><\/p>\n

Hva gj\u00f8r du helst n\u00e5r du skal slappe av?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

Med masterutdannelse og to jobber slapper jeg lite av, og n\u00e5r jeg gj\u00f8r det s\u00e5 kjeder meg fort. Men n\u00e5r jeg f\u00f8rst skal slappe ordentlig av s\u00e5 inneb\u00e6rer det fort mat, gjerne taco, og en god film. Alternativt er god kaffe p\u00e5 en hyggelig kafe, i solskinn, en ettertraktet hvileaktivitet.<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Foto: Line Gulliksen (Instagram: @lyckelm→<\/a>).<\/em><\/p>\n

Ute er det kaldt, det bl\u00e5ser og det regner lett? Regnt\u00f8y og sykkel, rulle eller alternativt?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

Litt avhengig av \u00e5rstid, men h\u00f8st og v\u00e5r kommer fort rulle\/alternativt foran regnt\u00f8y og sykkel n\u00e5r det regner. Dessuten er jeg fan av \u00e5 kunne trene alternativt ved siden av syklingen uansett s\u00e5 regndagene er en god unnskyldning for \u00e5 f\u00e5 inn litt variasjon. Det tror jeg alle har godt av!<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

«Inside a cloud». Hentet fra Lines profil p\u00e5 instagram (@lyckelm→<\/a>).<\/em><\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

«Epic old roads – a cyclists wet dream». Hentet fra Lines profil p\u00e5 instagram (@lyckelm→<\/a>). Foto: @kristinbarland→<\/a><\/em><\/p>\n

Hvilken\/hvilke sykler har du i dag?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

– En Trek Emonda SL6 – Landevei.
\n– En Trek Emonda SLR 8 – Landevei.
\n– En RR jarenstranda – Tempo.
\n– En hjemmebygget kinasykkel – Landevei til rulla.<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

«Familytime at the cabin be like». Hentet fra Lines profil p\u00e5 instagram (@lyckelm→<\/a>). Foto: @tlauny→<\/a><\/em><\/p>\n

Motbakker eller nedoverbakker?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

Jeg liker godt kombinasjonen, men liker nok utfor hakket bedre enn klatring. S\u00e5nn er det \u00e5 v\u00e6re «stor jente».<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Foto: Line Gulliksen (Instagram: @lyckelm→<\/a>).<\/em><\/p>\n

Hva er m\u00e5let ditt for denne sesongen?<\/span><\/h3> <\/span><\/p>\n

M\u00e5let mitt for denne sesongen er \u00e5 komme meg opp p\u00e5 topp 20 plasseringer internasjonalt, ogs\u00e5 er det vel ingen hemmelighet at VM er en skikkelig gulrot. S\u00e5 f\u00e5r vi se hvordan formen utvikler seg gjennom sesongen og ikke minst hvor mange plasser vi f\u00e5r i VM. Fremfor alt er m\u00e5let \u00e5 ha det g\u00f8y p\u00e5 landeveien, med alle de fine folkene det medf\u00f8rer!<\/p>\n

«Fremfor alt er m\u00e5let \u00e5 ha det g\u00f8y p\u00e5 landeveien, med alle de fine folkene det medf\u00f8rer!»<\/span>
\n– Line Gulliksen<\/span><\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

«#superpokal ?? what a day!». Hentet fra Lines profil p\u00e5 instagram (@lyckelm→<\/a>). Foto: @olamorken→<\/a><\/em><\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Foto: Line Gulliksen (Instagram: @lyckelm→<\/a>).<\/em><\/p>\n


\n
<\/p>\n
<\/i> Line Gulliksen p\u00e5 instagram<\/h5>\n

Line Gulliksen kaller seg «lyckelm» p\u00e5 instagram og profilen hennes er verdt et bes\u00f8k. F\u00f8lg knappen under eller s\u00f8k henne opp.<\/p>\n

<\/i>@lyckelm →<\/a>\n<\/p>\n

<\/div><\/div>\n

Del dette innlegget:<\/p>

<\/i><\/a><\/i><\/a><\/i><\/span><\/a><\/div><\/div>\n
Fikk du med deg disse?:<\/h6>\n
<\/div>

«Trial g\u00e5r ut p\u00e5 \u00e5 jobbe mot tyngdekraften»<\/h3>9. mai 2017<\/span><\/div><\/div><\/article><\/a>
<\/div>

«Mer opptatt av \u00e5 ha det g\u00f8y enn \u00e5 sykle langt og fort»<\/h3>5. mai 2017<\/span><\/div><\/div><\/article><\/a>
<\/div>

«Det mest motiverende er veien mot m\u00e5let»<\/h3>4. mai 2017<\/span><\/div><\/div><\/article><\/a><\/div>\nArtikler & Innlegg →<\/a>\n
\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Det har etterhvert blitt en del f\u00f8lgere av NorskSykling i sosiale medier. F\u00f8rst og fremst p\u00e5 instagram, men ogs\u00e5 facebook henger seg godt p\u00e5 hjul. Mange er ogs\u00e5 innom nettsiden jevnlig. «10-delt» er navnet p\u00e5 en spalte der vi fors\u00f8ker \u00e5 bli bedre kjent med flere av dere. F\u00f8rste som sendes ut i et bruddfors\u00f8k er Line Gulliksen fra Oslo…<\/p>\n Les mer<\/a>","protected":false},"author":1,"featured_media":5965,"comment_status":"closed","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[523],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5945"}],"collection":[{"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5945"}],"version-history":[{"count":76,"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5945\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6050,"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5945\/revisions\/6050"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5965"}],"wp:attachment":[{"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5945"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5945"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5945"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}