{"id":4866,"date":"2017-01-15T21:58:15","date_gmt":"2017-01-15T20:58:15","guid":{"rendered":"http:\/\/www.norsksykling.no\/?p=4866"},"modified":"2022-12-06T12:07:50","modified_gmt":"2022-12-06T11:07:50","slug":"pa-sykkel-i-villmarka","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/www.norsksykling.no\/blog\/pa-sykkel-i-villmarka\/","title":{"rendered":"P\u00e5 sykkel i villmarka"},"content":{"rendered":"

Boka Villmarkssykling er en hyllest til den enkle gleden ved \u00e5 bare ha med seg det aller mest n\u00f8dvendige og v\u00e6re fri til \u00e5 dra hvor man vil.<\/p>\n

MIKKEL SOYA B\u00d8LSTAD<\/h4>\n

Familiefar, utdannet lektor i zoologi og skribent og fotograf i en rekke magasiner. Se gjerne hans profil p\u00e5 instagram ved \u00e5 f\u00f8lge knappen under.
\n



\n<\/i>@mikkelsoya \u2192<\/a><\/p>\n

Frihetsmaskin<\/h4>\n

Hva skjer om du blander det tradisjonelle norske friluftslivet med hjul og pedaler? Erstatter turst\u00f8vler og fjellski med felger og feit gummi, pakker b\u00e5lkjelen og soveposen, forlater asfalten og grusveiene og styrer hjulene ut i skogen, opp p\u00e5 fjellet og inn i villmarka?<\/p>\n

Med disse sp\u00f8rsm\u00e5lene i bakhodet bestemmer Mikkel Soya B\u00f8lstad seg for \u00e5 utforske terrengsykkelen som frihetsmaskin og redskap til eventyr \u00e5ret rundt. Kan man sykle et hundel\u00f8p? Dra p\u00e5 topptur med sykkel? Sl\u00e5r kyststien en romantisk helg i Paris? Han tar oss med p\u00e5 blanke sva i Gautefall og over taggete berg i Lofoten, langtur Norge p\u00e5 tvers med barna og mikroeventyr i n\u00e6rskogen. Og mye mer.<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Mikkel klatrer opp bakkene fra M\u00e5r p\u00e5 en tur \u00f8st for Hardangervidda nasjonalpark. (Foto: Mikkel Soya B\u00f8lstad)<\/em><\/p>\n

Eventyret starter rett ved husd\u00f8ren<\/h4>\n

Villmarkssykling leverer b\u00e5de elleville, inspirerende turskildringer og er full av tips til hvordan du planlegger og pakker til dine egne sykkeleventyr utenfor allfarvei. Den viser at eventyret starter i samme \u00f8yeblikk du setter deg p\u00e5 sykkelsetet, rett ved husd\u00f8ren.<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

@bicycleimbalance<\/a> tar et dypt \u00e5ndedrag f\u00f8r han starter den nervepirrende nedstigningen til Kjerkfjorden under en tur i Lofoten. (Foto: Mikkel Soya B\u00f8lstad)<\/em><\/p>\n

Mikkel Soya B\u00f8lstad<\/h4>\n

Mikkel Soya B\u00f8lstad debuterte som forfatter med boka Vill glede, friluftsliv med barn \u00e5ret rundt, og fulgte opp med boka Mikroeventyr med Marius Nerg\u00e5rd Pettersen. Forfatteren er familiefar, utdannet lektor i zoologi og skribent og fotograf i en rekke magasiner. F\u00f8rerkort for bil har han aldri tatt. Det foretrukne transportmiddelet er sykkel.<\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Du vet du b\u00f8r pakke lett hvis du skal sykle Norges fem h\u00f8yeste veier. Det betyr blant annet \u00e5 legge igjen soveposen hjemme. Dette er fra Grimsdalen i Rondane, etter \u00e5 ha klatret Juvass og Bl\u00e5h\u00f8e dagen f\u00f8r, med m\u00e5l om \u00e5 fullf\u00f8re turen ved \u00e5 bestige Tronfjellet og Gr\u00e5h\u00f8gda p\u00e5f\u00f8lgende dag. (Foto: Mikkel Soya B\u00f8lstad)<\/em><\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Stian Benk\u00f8 (@adventureunpaved<\/a>) sykler gjennom de siste restene av sn\u00f8 i Nordmarka. (Foto: Mikkel Soya B\u00f8lstad)<\/em><\/p>\n

\"\"
\n


<\/p>\n

Noen ganger setter selv en Surly Moonlander seg fast i sn\u00f8en. Dette er fra en del (200 km) av Femundl\u00f8pet. Et langdistanse hundel\u00f8p i Norge. (Foto: Mikkel Soya B\u00f8lstad)<\/em><\/p>\nBoka finner du hos BikeShop.no \u2192<\/a>\n


\n

Del denne posten:<\/p>

<\/i><\/a><\/i><\/a><\/i><\/span><\/a><\/div><\/div>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hva skjer om du blander det tradisjonelle norske friluftslivet med hjul og pedaler? Erstatter turst\u00f8vler og fjellski med felger og feit gummi, forlater asfalten og grusveiene og styrer hjulene ut i skogen, opp p\u00e5 fjellet og inn i villmarka?<\/p>\n Les mer<\/a>","protected":false},"author":1,"featured_media":4868,"comment_status":"closed","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[520,518],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4866"}],"collection":[{"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4866"}],"version-history":[{"count":18,"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4866\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6732,"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4866\/revisions\/6732"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4868"}],"wp:attachment":[{"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4866"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4866"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"http:\/\/www.norsksykling.no\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4866"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}